Biopszia után
2018. február 23. írta: melatonin

Biopszia után

Az elmúlt egy hónap alatt sok-sok órát töltöttem különböző orvosi rendelőkben várakozással. (nem tudom érdekel-e valakit, mindenesetre leírom..)

Képtalálat a következőre: „budai oltóközpont”Január végén magánrendelőben voltam tüdőgyógyásznál és nőgyógyásznál, ezek összesen 30 e Ft-ba kerültek. A tüdőgyógyász, bár nagyon rendes volt, nem igazán tudott segíteni, mivel a TBC-vel kapcsolatban csak a területileg illetékes tüdőgondozó az illetékes, aki jogosult lenne TBC ellenes kezelésre. A nőgyógyász késett, így kb. egy órát vártam a vizsgálatra, de ő igazából, azon kívül, hogy a sugárkezelés sok mindent megváltoztatott (kismértékű endometriózis, stb.), tumorgyanú nem vetődött fel, ill. azt írta az ambuláns lapra, hogy a fenék sebem keloidos.

 

Elvittem a Tüdőgondozóba a PET/CT leletemet, ami alapján, azt mondták, hogy menjek vissza és majd adnak beutalót a Korányi TBC és Pulmonológiai Intézetbe, mert ez kb. 13 órakor volt, és akkor már késő volt hozzá, szerintük.

Február 1-én időpontra elmentem a OOI-ben Gasztroenterológiai rendelésre. Kaptam tájékoztatót, de nagyon félek a sztómán keresztüli tükrözéstől, mivel a tavaly márciusi sztóma nélküliről is nagyon rossz emlékem van, csak altatásban vállalnám. Abban maradtunk, hogy még gondolkodom rajta.

A Sebésszel email-ben egyeztettem, hogy a gasztroenterológia után átmehessek hozzá a fenék sebem miatt. Így aztán 10:15-től 14:30-ig várakoztam (több, mint 4 óra várakozás), hogy bejussak hozzá. A sebész azt mondta, hogy szerinte nem keloidos a sebem, ő mindent rendben talált (pedig nekem fáj, idegentest érzés van a fenekemben, valami nem stimmel). A sztóma feletti sérvkapum miatt, irt fel Stomex haskötőt.

Másfél hetes próbálkozásom után végre február 8-ra sikerült az onkológushoz időpontot kapnom.

Az onkológus mindenképpen szeretne tüdőgyógyász szakvéleményt látni, hogy konkrétan mire van szükség, azt a mellkassebész tudná megmondani, akivel ő konzultált, menjek el hozzá.  A következő konzultációra áprilisra kaptam időpontot, amennyiben közben nem kerülne sor a tüdő műtétre, ill. kérjek az adminisztráción időpontot nyaki UH-ra, melkass-has-kismedencei CT-re, és koponyai MRI-re, március végére, amennyiben a vesefunkció eredményem szerint megkaphatom a kontrasztanyagot. A hasi fájdalmaim miatt pedig vizsgálatokat írt elő, amiket aznap el kellett végeztem mielőtt hazamennék. Így el kellett mennem laborvizsgálatra, hasi röntgenre, hasi UH-ra és ismételten a sebészhez, ahol 5 órát(!) kellett várnom, hogy behívjanak. A sebész kisebb húgy úti fertőzés miatt Sumetrolimot írt fel. Hasi ultrahangon azt mondták, hogy a kemo tökre teszi a vesét és a szívet, figyeljek a folyadék bevitelre. Ismétlem: ezt a hasi ultrahangon mondták - se onkológus, se sebész, meg sem próbált semmilyen tanáccsal ellátni, hogyan vigyázzak magamra a kemo után.

derekfajasMásnap a Csepeli szakrendelőben voltam Neurológusnál mert, addigra már nagyon fájt a derekam és a lábam, az orvosi rendelőkben töltött sok-sok óra várakozás miatt. Az orvos átnézte a kórtörténetem, aminek alapján nem kaptam semmilyen gyógyszert, kezelést, elküldött pajzsmirigy UH-ra és color doppler UH-ra, valamint Pajzsmirigy ambulanciára, csak ezen leletek megléte után menjek hozzá vissza.

 

 

Korábbi képalkotó előzményei alapján TarIov cysták a keresztcsontban és kisizületi L— 3—4 tokszalag megvastagodások valamint L4—5 Schmorl csomók  helyi és kisugárzó fájdalmakat okozhatnak. Gyógyszeres kezelést most nem adok. Testüregek CT vizsgálata  11. 15. residuális kis gát tumort irt Ie, ismert tüdőcsúcsi kötegezettségeivel. Pet CT jobb tüdőcsúcs friss gócát írta Ie, s rectum helyén folyadék halmozódást, műtét utáni állapotként. Mellékvesékben adenomákat sejtettek, s göbös pajzsmirigy kapcsán célzott vizsgálatát kérték. JFK pajzsmirigy szakambulanciára és JFK—pajzsmirigy uh és C—V Doppler kérőt adok. Oncologusa által ki irt endocrin vizsgálatát javaslom intézetünk korlátozott lehetőségei kapcsán.

Következő időszak időpontokra való vadászattal telt. Mellkassebészet és pajzsmirigy UH-ra sikerült is.

Február 16-án voltam mellkassebésznél, 9:15-re volt időpontom, reméltem, hogy nem lesz nagy csúszás, de több, mint 3 óra várakozás után hívtak be. Ahol aztán hülyének, megalázottnak érezhettem magam, amiért még mindig nincs kizárva a TBC, miért nem volt még légzésfunkció, bronchoszkóp vizsgálat, stb. Még azt is megkérdezte, mivel nem az történt a tüdőgondozó részéről, amit ő várt, hogy elvittem-e nekik a biopszia leletemet, de mondtam, hogy oda van írva, nézze meg. Úgy beszélt velem, hogy legszívesebben ki kértem volna magamnak.. Végül felhívott valakit és azt mondta, hogy menjek Törökbálintra febr 22-én 8 órára és keressem dr.K. doktornőt.

Diagnózis: D3810
Légcső, hörgő és tüdő bizonytalan és ismeretlen viselkedésű daganata Anamnesis: jobb felső lebenyi nem verifikált elváltozás 2017.12.20. 2018.01.22. PET CT: Kórjelző, elsősorban malignitásra gyanús FDG halmozás a jobb tüdőcsúcsi képlet újonnan megjelent részletben. Au uterinalis halmozás egyike valószínűleg az ismert myomagöbből ered, nőgyógyászati vizsgálata javasolt. A rectum helyén magas denzitású , minimálisan dúsító postoperatív folyadékgyülem. A mellékvesékben z lehetnek zsírszegény adenomák de tekintettel az intrapulmonalis, malignusra gyanús képlet szoros követése szükséges. Megnagyobbodott göbös pajzsmirigy, amennyiben még nem történt meg , úgy endokrinológiai kivizsgálásra javasolt. Törökbálinton 2018.02.22. 8:00-ra...

OOI, febr 19, nyaki UH:

Nyaki lágyrész ultrahang vizsgálat: A pajzsmirigy megnagyobbodott, a jobb lebeny 22 x 23 x 66 mm, állományában néhány max. 11 mm-es apró cystosus felritkulásokat tartalmazó, echoszegény szegélyű göb látszik. Az isthmus szélessége 4,5 mm. A bal lebeny 20 x 21 x 56 mm, benne néhány igen apró és egy 14 mm-es strumagöb, és néhány apró max. 4 mm-es cystosus képlet mutatható ki. Mk. parotisban néhány kisebb reactív nyirokcsomó ábrázolódik. Egyebekben a nagy nyálmirigyek eltérés nélkül. Kóros nyirokcsomó nem figyelhető meg. Vélemény: Megnagyobbodott pajzsmirigy. Mk. lebenyben kisebb méretű benignus jellegű göbök láthatók.

Képtalálat a következőre: „jahn ferenc kórház”Dél-pesti Kórház, Febr.21.

pajzsmirigy UH, color doppler  vizsgálat, semmi újdonságot nem állapítottak meg. Személyesen sikerül a Pajzsmirigy Ambulanciára időpontot kérnem, március 22-re kaptam, oda vérkép, uh lelettel kell mennem.

 

 

 

Képtalálat a következőre: „törökbálint tüdőgyógyintézet”

Törökbálint,

febr.22. Sajnos az odafelé úton eltévedtem egy kicsit, így nem értem oda 8 órára. Az osztályon azt a felvilágosítást kaptam, hogy a doktornő ügyeletes volt, ezért 8 órakor haza kellett mennie. Így feleslegesen autóztam oda-vissza 3 órát.

Visszafelé elmentem a Tüdőgondozóba, hogy kérjek beutalót a  Korányiba.  Kezelő-orvosom fel is hívta telefonon az Intézetben, a főorvosnőt és elmondta a biopszia, ill. a PET CT eredményemet és időpontot kért befekvésre, de nem kapott. Főorvosnő azt mondta, hogy ha Onkológián elkezdték, akkor fejezzék is be, ő még mit csináljon, ha ezek már megvoltak. De ha írnak neki, hogy mit kérnek, akkor szívesen segít. Doktornő ezután csak annyit mondott, hogy menjek vissza az Onkológiára, beutalót nem tud adni. A tenyésztés eredményét meg kell várni, más módszer nincsen annak eldöntésére, hogy kell-e kapnom TBC elleni kezelést. Légzésfunkciót megcsinálták, azt mondta az rendben van. Természetesen én mondtam, hogy az OOI, nem tüdőgyógyászat.

Kórelőzmény: Országos Onkológián jobb csúcsból biopsia:specifikus fertőzés lehetősége felmerül.OnkoIógián holnap megcsinálják a kontroll rtg-t.Tenyésztésre köpettartály kiadva. Státusz: Köpettartály kiadva.Köpet directben negativ,tenyésztés folyamatban,Légzésf:FVC:95%,FEV1 75% Diaqnózisok:        R91 HO/3 Vélemény: Onkologiára leleteivel visszautalva.

labfajasMég voltam a házi orvosnál is táppénzes papírért és vérvizsgálat beutalóért, mert az kell majd a pajzsmirigy ambulanciára és a CT vizsgálathoz is.

Most már menni is alig tudok, minden lépés fáj. Tehetetlen vagyok, nem tudok már mit tenni ebben az ügyeben, ha le is hülyéznek az orvosok, hogy még mindig nincs kizárva a TBC, nem tehetek róla.

Nem megyek már sehová sem!! Muszáj pihennem!

A bejegyzés trackback címe:

https://azenrakom.blog.hu/api/trackback/id/tr5714637996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása
Your SEO optimized title script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">