Félidő
2017. június 02. írta: melatonin

Félidő

2017, május 2-án telefonon érdeklődtem ismét, elkészült a PET CT kiértékelés. Kezdődhetnek a kezelések. Akkor tudtam meg (előtte senki sem mondta), hogy a sugárkezeléssel egyidejűleg az elején 5 kemot és a végén szintén 5 kemot kell kapjak. Menjek máris a Lászlóba a kemoterápiás kezelések miatt. A telefon után kicsit összeszedtem magam és elindultam a László Kórházba, úgy gondoltam, hogy csak megbeszélés lesz, elmondják, hogy mire számíthatok, stb.  Kb. egy órás várakozás után be is jutottam a doktor úrhoz, aki csak annyit mondott, hogy menjek vele, kivezetett a recepciós pulthoz, ő bement a nővérhez, aztán azt mondta, hogy várjak.. Vártam..

Néhány perc múlva megkaptam a papírokat, amikkel máris a kezelőbe kellett mennem és megkaptam életem első kemo kezelését. Volt annyi lélekjelenlétem, hogy a pultnál még gyorsan lefényképeztem a kezembe nyomott kezelőlapot (ebből tudtam, hogy milyen szereket kapok) . Ez Húsvét hétfő utáni első munkanap volt. A kemo 5 egymást követő nap kellett volna kapnom, de az ünnepek miatt kedden kezdődött a hét, így mondták, hogy majd pénteken derül ki, hogy hétfőn mennem kell-e az 5. kemora (mennem kellett).

Másnap reggel elindultam a Kékgolyó utcába a sugárkezelés megbeszélésére.

A doktornő megvizsgált, majd kérésemre elmagyarázta, hogy mit is jelen a PET Ct-ben foglaltak. A lényege az volt, hogy a pajzsmirigyen és a vesén jóindulatú daganatok vannak, a tüdőn lévő "folt" biopsziáját ő semmiképpen nem javasolná, mert könnyen mellészúrhatnak, aminek következtében összeeshet a tüdőm.  Az ismert rosszindulatú daganattal kell most foglalkozni, átvitték a papírjaimat és átkísértek a TrueBeam  Besugárzó elé, hogy ott várakozzak majd szólítanak, illetve majd jön a doktornő is, mert az első kezelésen ő is ott lesz.

Ott ültem kb. egy órát, mire értem jött a nővérke, hogy menjek vissza a doktornőhöz, Kiderült, hogy annyira a PET Ct lelet megérkezésével volt elfoglalva, hogy "elfelejtődött" a sugárterápia CT-tervezése, így átkísértek a CT-tervezésre, azzal, hogy akkor majd holnap kezdődik a sugárkezelésem, de holnap is ott lesz majd az első kezelésen.

A CT tervezésen kaptam összesen 4 pontot (tetoválást), egyet a mellkasnál, kettőt a két csípő egy-egy oldalán, egyet a szeméremdombra.

Utána átmentem a László Kórházba a 2. kemo miatt.

Másnap először kemora mentem, majd utána az első sugárkezelésre, ahol 3 órás várakozás után felhívtam telefonon a doktornőt, hogy nem értem mi a helyzet, egyszer már bementem érdeklődni, de akkor azt mondták rá várunk.. A telefon után kb. fél órával végre beszólítottak, a doktornő nem volt ott az első kezelésemen.. Később, a kezelésekre járva láttam, hogy lekíséri a doktornő az új beteget, akit aztán (előttem) soron kívül behívták és végig jelen volt az első kezelés alkalmával. Remek! Nálam nem, hogy nem volt jelen, de három órát vártam az első kezelésre. Ja, és a sugaras doktornő a legrendesebb, akivel eddig találkoztam. Megéri várni rá, mert amikor bent vagyok, akkor rám figyel, meghallgat, részletesen válaszol, magyaráz, stb.

Itt mondanám el, hogy egyedül jártam az orvosokat. Tehát elmentem kocsival kemóra, kivártam a sorom, lecsöpögött a kemo, majd utána beültem az autóba vezetni  és a László Kórházból átmentem a Kékgolyó utcába, ahol szintén  (általában) 2-3 óra várakozás után behívtak a sugárra (az pár perc volt), utána beültem a napon parkoló,  60 fokos autóba és hazavezettem Csepelre.

Ezen a héten így végül kaptam 4 kemot és 2 sugárkezelést, az első két nap, amikor csak csak kemot kaptam nem éreztem magam rosszul, de a sugárkezelések után rosszabb volt a helyzet és hétvégén eléggé felerősödött a hasmenésem.

Következő héten hétfőn megkaptam az 5. kemot, utána a nővérke megkérdezte, hogy van-e probléma a száj nyálkahártyámmal, mondtam, hogy nincs, csak hasmenésem volt a hétvégén, erre várnom kellett, mert telefonon beszélt az orvossal, így maradnom kellett, hogy infúziót adjanak, nehogy kiszáradjak.

Hétközben voltam a Kékgyolyóban is a doktornőnél kétszer is a hasmenéses problémámmal, amit a sugár egyre tovább erősített, először Imodiumot kellett szednem, a második látogatásomnál pedig Reasec-et írt fel.

Következő héten, hétfőn (2017.05.17.) telefonáltam a doktornőnek, hogy nem tudok elindulni sugárkezelésre, mert egész hétvégén erős hasmenésem volt. Azt mondta, hogy akkor ezt így nem lehet folytatni, mert ki fogok száradni, menjek vissza a László Kórházba.

László Kórházban jelentkeztem. Orvosra-várás 1 óra, kiirt nekem infúziót, Hétfőn-kedden és csütörtökön-pénteken kaptam (szerdát megúsztam!) infúziót a 2. napon mindig rosszul voltam tőle.  Csak a Lopediumot mondta az orvos hasmenésre, semmi mást, de nem használt, csütörtökön kérdeztem, hogy mit csinálhatnék még, azt válaszolta, hogy csak a Lopedium van és ha nem múlik el  hasmenésem, akkor megműteni sem lehet. Hát nagyon köszöntem a "tanácsot".

A gyógyszer (kemo)  betegtájékoztatójából részlet:

Hasmenés és/vagy szájnyálkahártya gyulladás esetén ajánlatos az 5-fluorouracil adagját csökkenteni a tünetek teljes megszűnéséig. Elsősorban idős és betegség miatt alacsony teherbíró-képességgel rendelkező betegek fogékonyak ezen toxikus hatásokra. Ezért ezeknek a betegeknek a kezelése különös figyelmet igényel.
Idős, illetve korábban sugárterápiás kezelésben részesülő betegeknél ajánlatos csökkentett 5-fluorouracil dózissal kezdeni a kezelést.
A kombinált 5-fluorouracil/ Leucovorin Pharmacenter 10 mg/ml oldatos injekció kezelésben részesülő betegeknél rendszeresen ellenőrizni kell a kalcium szintet, illetve alacsony kalcium szint esetén a kalciumot pótolni kell.

Pénteken már csak délig volt rendelés, mert hétvégén új épületbe költözött az ambulancia, így amíg másfél óra alatt lecsöpögött az infúzióm már nagyban pakoltak a nővérek. Aznap kifogtam egy jóindulatú nővért, aki megkérdezte, hogy a hasmenésemre próbáltam-e már a Kabi Glutamine-t, mondtam, hogy még nem is hallottam róla, odahozott nekem egy majdnem teljes dobozzal, hogy vigyem el nyugodtan, próbáljam ki, jót fog tenni. (Nagyon hálás vagyok! )

Szombaton ki is próbáltam, eléggé gipszkása-szerű, de aztán rájöttem, hogy almalével meg tudom inni és ami a lényeg, hogy használt! Végre közel másfél év után nem volt hasmenésem! (2017.05.20-tól) Sajnos ez az állapot átmenetinek bizonyult.

A bejegyzés trackback címe:

https://azenrakom.blog.hu/api/trackback/id/tr3514637950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása
Your SEO optimized title script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">