Kontroll - Kékgolyó
2019. augusztus 18. írta: melatonin

Kontroll - Kékgolyó

ooi_map_2016.jpgA média kb egy hétig foglalkozott "Embertelen körülmények között órákat várnak kezelésre a betegek az Országos Onkológiai Intézetben" cikk kapcsán a körülményekkel, az órákig tartó várakozással. A cikkben  a kemoterápiára várakozókon volt a hangsúly, ami az "elsőbbség" szempontjából teljesen jogos, de ugyanitt várakoznak a kontrollra, megbeszélésre érkező betegek is, akik éppen nem kapnak kezelést, de akár a sugárterápiára is lemehettek volna, ahol a konkrét időpontra érkező betegek várnak órákat. 

Nagyon örültem volna, ha soha nem kell megtapasztalnom a fentieket a saját bőrömön, de ide senki sem önszántából megy. A betegség, a rák-diagnózis nem csak fizikailag, de lelkileg is nagyon megvisel mindenkit, a kezelések mellékhatásaival (kemo és sugárterápia) órákat várni pedig szinte lehetetlen, de akkor hol, kitől várjon az ember segítséget, kiszolgáltatott helyzetben vagyunk.

Augusztusban kellett mennem a soron következő kontrollra, kíváncsian vártam, hogy mi változott az újságcikkek után. Nem mentem korán, hogy ne a kemoterápiára érkező betegekkel várakozzak, 10 óra körül érkeztem, a liftből kilépve máris a sor végén találtam magam. Először előre mentem, hogy az onkológushoz szokásos sorszámból tépjek magamnak, de nem volt sorszám. A többi betegtől megtudtam, hogy most nincs sorszám. Az adminisztrációra a bejelentkezés miatt (bejelentkezés, beutalók, leletek kiadása történik ott), viszont sorba kellett állni. Fogalmam sincs, hogy ezen miért nem változtatnak. Elvileg a bejelentkezés után lehet menni az onkológushoz, akitől kapunk egy kis cetlit, hogy ez alapján, az adminisztrációhoz újabb sorban állás után megkaphassuk a következő vizsgálatokra (CT, MR, labor, stb.) a beutalót, időpontot.  Kiragasztottak egy tájékoztatást az ajtóra, hogy létszám gondokkal küzd az Intézet, ezért megnövekedhet a várakozási idő. Köszi!  Több, mint két éve van szerencsém a Kékgolyó utcába járni

Szóval nem érzékeltem változást a rendszerben. Ja, de! Az onkológus  a következő kontroll vizsgálatra nem csak dátumot (napot) adott meg, hanem egy körülbelüli időpontot is. Ha a Sebészetre megyek kontrollra, ott is van időpont, a kezelő kártyámmal a bejelentkezés nagyon egyszerű a főépület földszintjén, az automatából kapok sorszámot is, amit aztán a Sebészeten nem használnak, az osztály adminisztrátor név szerint (ki tudja milyen sorrend alapján) hívja be a betegeket, ott az eddig rekordom 4,5 óra várakozás volt (a legkevesebb 2 óra).

A mostani látogatásom alkalmával egyszer újra kellett indítanom a parkolást (mobiltelefonnal), összesen 4,5 órát parkoltam a Városmajor utcában, mert közelebb nem volt hely, ez 1.620 Ft-ba került. Volt idő, amikor mindennapos "vendég" voltam a sugárkezelések miatt, ki lehet számolni, hogy mennyibe került (összesen 28 sugárkezelést kaptam).

A bejegyzés trackback címe:

https://azenrakom.blog.hu/api/trackback/id/tr215014798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása
Your SEO optimized title script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">