Műtét utáni kemo
2017. október 19. írta: melatonin

Műtét utáni kemo

Vannak napok, amikor úgy érzem megbolondulok itt egyedül a helyzetemben..

Megvolt múlt szerdán az első pumpás kemo. (degramont protokoll)

imagen_dosi_fuser.esRoppant kényelmetlen. a nyakamat nagyon húzza, mert nehéz, amikor tele van, Gurulgat rajtam, ütődik járás közben (és hát nehéz elég nagyokat üt). Beleraktam egy kis-táskába, valamivel jobb volt, de nagyon zavart. Nem tudtam csinálni semmit. A jobb alkaromba volt bekötve. Két éjszakát kellett így aludnom, már az első éjszaka után úgy ébredtem, hogy fájt a jobb mellkasom, ami azóta is fáj. A második reggel levált a zsákom. Na, ezt senkinek sem kívánom. Ahogy lehajoltam, hogy levegyem a trutyis ruháimat, a pumpa beleért.. és ez csak a kezdete volt a tisztálkodásnak, zsákcserének. Ez egyben kezdete is volt a kemo miatt meginduló hasmenésemnek. A szombat és a hétfő volt a legkritikusabb, amikor szinte állandóan jártam a wc-re zsákot ürítgetni.

ambulans Degramont protokoll szerint

Calciumfolinát 600 mg in 250 ml NaCl beadás: iv 2 h alatt

5 Fluoruoravil 600 mg ad 200 ml Na Cl  beadás: iv 5 min alatt

5 Fluoruoravil 3620 mg ad 240 ml NaCl DOSI_FUSER 250 ml  beadás: iv 1d + 22h

 

 

Talán, már említenem sem kell, hogy ezen a hétvégén is elutazott a lányom külföldre. Bár nem lakunk együtt, amúgy is egyedül vagyok.

Jövőhéten szerdán kell mennem az onkológushoz és akkor kapnám az újabb kemot, előtte megint vérvételre kellene mennem. Igazából nem akarok több kemot. Nem tudom, hogyan tudom elintézni, hogy ne kerüljek ki a rendszerből, mert én nem vállaltam a dolgot, de én ezt nem akarom többet. Mellékhatások a hasmenésem kívül: fejfájás, szédülés, hányinger, lábzsibbadás, hasfájás, derékfájás, fogínygyulladás, szédülés, gyengeség, fáradság, stb. Hányáscsillapító irt fel az orvos, de mást nem. Két napig rajtam volt a kemo, utána még 5 napig a hasmenés és gyengeség miatt nem tudtam csinálni semmit, volt amikor vásárolni sem tudtam menni, hogy enni tudjak. Amikor itthon egyedül rosszul voltam, nem volt senki sem akitől tanácsot kérhettem volna, hogy mit vehetek be a hasmenésre, vagy egyéb panaszomra.

A hazánkban elérhető gyártók közül már csak a Mediszintech zsákjait nem próbáltam ki, egyrészes, nyitott zsákokból. Igazából egyik sem hozta, amit én szeretnék, hogy olyan legyen mintha nem is lenne rajtam, ne váljon le, adjon biztonságérzetet, könnyen üríthető legyen. Viszonylag gyorsan tudok már zsákot cserélni, de a bőröm egyre rondább a zsák alatt, illetve a sztóma körül.

Jövőre nyugdíjba mehetnék, mert elérném a 40 éves szolgálati időt, de ha folytatnám a kemot (kéthetenként 8-at), akkor annak kb. január közepére érnék a végére és nagyjából egy hónap múlva kellene visszamennem dolgozni, ha nem akarom, hogy leszázalékoljanak. Már pedig nem akarom, mert  leszázalékolt nyugdíj jóval kevesebb lenne.

 

2017.10.19.

A bejegyzés trackback címe:

https://azenrakom.blog.hu/api/trackback/id/tr6914637986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása
Your SEO optimized title script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">