Sztómaterápia
2019. július 23. írta: melatonin

Sztómaterápia

 

sztoma_elott_1.jpgTavaly novemberben a sztómásnővérnél jártam sztómaterápián és zsákot íratni, kértem, hogy nézze meg a sztómámat is. A Nővér megnézte és bele is dugta az ujját, azt mondta, hogy bélszűkületem van, olyan mintha a testem helyre akarná állítani az eredeti állapotot, majd elment az orvosért. Az engem műtő orvos bejött és azt mondta, hogy februárban keressem meg a rendelésén, majd akkor megnézi. 

Bejelentkeztem a sebészhez, kértem időpontot, elmentem februárban, ahol a "szokásos" 3 óra várakozás után a sebész  bedugta az ujját a sztómába és azt mondta, hogy csak bőr szintjén van szűkület, de ezt a sztómás nővér is meg tudja állapítani elég, ha oda megyek, majd ha van valami, akkor ő szól majd neki. Azt mondta a gyakori húgyúti hurut az ilyen műtét után természetes szedjek, tőzegáfonyát.

 

 

 img_0493.JPG

Azóta ma voltam sztómaterápián, ahol a nővér nagyon meglepődött, hogy nem csak a receptet akartam a zsákra és pasztára, hanem szeretném, ha megnézné a sztómámat is. Elmondtam neki, hogy a sebészorvos azt mondta, hogy ő ellenőrizze időnként és szeretném megtudni, hogy irrigálhatok-e..

Ezek-után leszedte a zsákot, ránézett, azt mondta, hogy szerinte nincs változás, rendben van (nem nyúlt bele), majd keressem meg a sebészt ha visszajött a szabadságról, ő tudja megmondani, hogy irrigálhatok-e, de addigra viszont már ő fog elmenni szabadságra, majd szeptemberben lesz újból.

Az új zsákot úgy sikerült felraknia, hogy már a kocsihoz felé menet éreztem, hogy baj van, a széklet aláment, kifolyt, csak papír zsebkendő tudtam odarakni, de majdnem sírtam, szerencsére az 1 órás út alatt hazafelé kibírta a papír zsebkendőkkel

sztoma201811201.jpg

Novemberben kaptam egy ilyet sztómaterápia ambuláns lapként, de a mostani látogatáskor a recepten kívül nem kaptam semmit. Megkérdeztem, hogy a Coloplast Sensura Mio zsákjához hogyan lehetne hozzájutni, azt mondta, hogy sehogy, Magyarországra sohasem fogják behozni.

Nagyon remek, hogy a sztómásnővérhez és a sebész orvoshoz teljesen külön helyre kell menni, külön kell hozzájuk időpontot kérni, így tudnak velem labdázni.

Most majd másfél hónap múlva kérhetek időpontot először a sebészhez, hogy megkérdezzem szabad-e nekem irrigálni, utána pedig a sztómásnővérhez, de mivel most kaptam receptet zsákra, ezért csak októberben kérhetek majd receptek az irrigáló készletre.

A Kékgolyó utcai gyógyászati segédeszközboltba mentem kiváltani a receptet, ahol láttam a Sztómás lettem FB csoport figyelemfelkeltő plakátját és az alábbi kis cédulát.

img_0494.JPG

Beillesztem legutóbbi vizsgálati eredményeimet is. CT, MR, koponya-mr, nőgyógyászat. Ezekre az onkológus szokott elküldeni, az eredményeket az EESZT-ről le is töltöm, de az onkológus a kontroll vizsgálatokon csak bediktálja a diktafonba a leleten szereplő véleményeket és ennyi, semmi további tájékoztatást nem kapok.

koponya2018120610.jpg

Koponya MR: Az orrmelléküregekben lévő pansinusitis-sel kapcsolatban sem  mondtak még nekem soha semmit, 

nogy2018112310.jpg

Nőgyógyászat: A műtét előtt is volt myomám, a többi problémát a kismedencére kapott sugár okozta.

ct2019040810.jpg

 

CT- mellkas-has-kismedence lelet

 

bevezető kép forrása: replant

A bejegyzés trackback címe:

https://azenrakom.blog.hu/api/trackback/id/tr3414976964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása
Your SEO optimized title script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">