Kontroll leletek orvosi értékelés
2020. május 07. írta: melatonin

Kontroll leletek orvosi értékelés

20 megdöbbentő kérdés, amit valaha orvosnak feltettek Pótolom az elmaradásom:

Voltam Onkológusnál a kontroll lelettel. Azt mondta, hogy onkológiai szempontból rendben vagyok, nincs teendő. Amikor rákérdezgettem a leleten szereplő nőgyógyászati és tüdő problémára, akkor végül úgy gondolta, hogy indokolt lenne egy PET/CT elvégzése, tekintettel arra, hogy allergiás vagyok a CT kontrasztanyagra. Már írtam korábban is, hogy az a szokása az onkológusnak, hogy csak elismétli a lelet összefoglaló részét (mintha én nem tudnék olvasni), de nem magyarázza el, hogy az mit is jelent "hétköznapi" nyelven. Itthon a Google-val szoktam lefordítgatni magamnak, de nem csak összefoglaló részt, mert előtte is írnak sok érdekeset, csak az a baj, hogy rajtam kívül senki nem olvassa, senkit nem érdekel..

Február végére kaptam is időpontot PET/CT-re, aminek az eredménye március 6-ra el is készült, nekem március 19-re volt időpontom az onkológushoz, hogy visszamenjek a lelettel, de hát közbeszólt a koronavírus.

A leletet már csak email-ben tudtam elküldeni, amire azt a válaszlevelet kaptam, hogy minden rendben negyedév múlva (júniusban) kellene MR kismedence vizsgálat a nőgyógyászati probléma figyelésére, és félév múlva (szeptemberben) CT és majd utána kell hozzá mennem, ill. az MR lelet függvényében keressem meg.

A leleteket már az előző bejegyzésben felraktam, ill. a PET CT-jét teszem majd fel ide.

Azt még elmesélem, hogy nagyot változott a világ, a Kékgolyóban, most már nem csak a kontroll napja van kijelölve, hanem konkrét időpont is és eddig kb. 20-30 perc csúszással be is tartotta az orvos. Amikor mentem az első meglepetésem az volt, hogy nem volt hosszú sor az adminisztrációra sem. Ha jól emlékszem tavaly nyáron volt téma a médiában az OOI, ill az ottani több órás várakozási idő, és most már meg is lett az eredmény.

Szóval szerencsém volt, hogy februárban megvoltak a vizsgálatok, márciusban már a vírus miatt nehezebb lett volna, vagy talán el is maradtak volna. Nem tudom, hogy a júniusi MR-re lesz-e már esélyem.

Teljesen zökkenőmentesen sikerült a sztóma paszta feliratás is email-en keresztül, a területi orvosoknál pedig a telefonon történő e-recept felírás is jól működött nálunk, nekem mindent sikerült így elintézni.

A legbonyolultabb az volt, hogy eljussak nőgyógyászati vizsgálatra, hamár a PET/CT leleten javasolták.  Többször is elmentem, mire sikerült időpontot kapni, minden alkalommal volt testhőmérséklet-mérés, kézfertőtlenítés. A rendelő teljesen kihalt volt, ha valahol, véletlenül nem csak egy beteg várakozott, akkor padonként ültek a betegek így tartották a távolságot.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://azenrakom.blog.hu/api/trackback/id/tr9415668966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása
Your SEO optimized title script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js">